Od 1 sierpnia 2022 r. została uruchomiona nowa usługa, która umożliwa uzyskanie informacji o rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym. Usługa realizowana jest przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams. Nowy kanał komunikacji obsługiwany jest przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM). Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Dzięki komunikacji w języku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie.
Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
Kontakt do PUP w Słupsku
ul. Fabryczna 1
76-200 Słupsk
tel. (59) 845-67-81
fax: (59) 845-67-18
ul. Leszczyńskiego 8
76-200 Słupsk
tel. (59) 845-75-01
fax. (59) 845-75-00
Biuro obsługi interesanta
tel. (59) 845-75-02skrzynka ePUAP:
e-mail:
poczta@pup.slupsk.pl
gdsl@praca.gov.pl
Doradca klienta instytucjonalnego
tel. (59) 846-09-78
Nr rachunku bankowego dla należności z Funduszu Pracy
69 9315 0004 0050 8447 2000 0010 BS Ustka