Obowiązek zgłaszania ofert pracy

Print Drukuj

Informujemy, że w związku z wejściem w życie od 1 czerwca 2025 r ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia pracodawcy z sektora publicznego oraz prywatnego, którzy wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do bazy ofert pracy prowadzonej przez ministra właściwego do spraw pracy.

Na podstawie przepisów art.83 ustawy z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, Minister właściwy do spraw pracy prowadzi bazę ofert pracy, zwaną „ePracą”.


Oferty pracy do ePracy mają obowiązek zgłaszać:
1) organy władzy publicznej,
2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publiczny, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów (art.4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w związku z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia).


Obowiązku zgłoszenia do bazy ofert pracy nie stosuje się:
1) do podmiotów umieszczających ogłoszenia o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409 oraz z 2025 r. poz. 620),
2) do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
3) w przypadku gdy:
a) podstawą nawiązania stosunku pracy jest powołanie, mianowanie lub wybór,
b) nawiązanie stosunku pracy na podstawie umowy o pracę jest poprzedzone powołaniem lub wyznaczeniem na określoną funkcję,
4) do wolnych stanowisk w:
a) państwowych komisjach badania wypadków kolejowych, lotniczych lub morskich,
b) gabinecie politycznym Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesa Rady Ministrów, ministra oraz innego członka Rady Ministrów, doradców lub pełniących funkcje doradców innych osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, a także do wolnych stanowisk doradców i asystentów, o których mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (art. 83 ust. 3 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia).

Informacje o publikacji dokumentu